بوتیل یخچال رودخانه خشک شدن رودخانه رودخانه

بوتیل: یخچال رودخانه خشک شدن رودخانه رودخانه خشکی پدیده عجیب کانادا سرقت رودخانه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود / برانکو

به گزارش خبرورزشی، سرمربی تیم قهرمان کشور عزیزمان ایران آقای برانکو ایوانکوویچ که از وقت حضورش در پرسپولیس، روند صعودی قابل توجهی در این تیم طی کرده، پاسخگوی سو

بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود / برانکو

برانکو: بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود

عبارات مهم : ایران

سرمربی موفق سرخپوشان از پرسپولیس و تیم ملی می گوید.

به گزارش خبرورزشی، سرمربی تیم قهرمان کشور عزیزمان ایران آقای برانکو ایوانکوویچ که از وقت حضورش در پرسپولیس، روند صعودی قابل توجهی در این تیم طی کرده، پاسخگوی سوالات خبرنگار ما شدند.

بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود / برانکو

از شما خیلی متشکر هستیم که دعوت ما رو پذیرفتن. خیلی خوش اومدین.

مرسی، سلام علیکم.

شما خیلی خوب فارسی رو متوجه می شید و ارتباط خیلی خوبی با ایرانی ها برقرار می کنید.

به گزارش خبرورزشی، سرمربی تیم قهرمان کشور عزیزمان ایران آقای برانکو ایوانکوویچ که از وقت حضورش در پرسپولیس، روند صعودی قابل توجهی در این تیم طی کرده، پاسخگوی سو

متاسفانه من زیاد جهت یاد گرفتن فارسی تلاش نکرده ام، ولی قول میدم جهت فصل بعد فارسی رو یاد بگیرم و به زبان فارسی با هم صحبت کنیم.

خب خیلی خوبه، دو سال پشت سر هم پرسپولیس رو قهرمان کردین و یک سال دیگه هم میشد قهرمان شید که در یک قدمی قهرمانی، جام رو از دست دادین، چه احساسی دارین که کلوب پرطرفدار پرسپولیس رو دو سال قهرمان کردین؟

این فصل جهت ما خیلی سخت بود. چون دفاع از عنوان قهرمانی کار مشکلیه. به همین علت ما به خودمون خیلی افتخار می کنیم و خیلی خوشحال هستیم. ما در طول فصل پرسشها زیادی داشتیم، طارمی محروم شد و سروش رفیعی هم ما رو ترک کرد و مسلما از دست دادن اون ها آسون نبود، با این وجود ما نتیجه های خیلی خوبی گرفتیم و با قاطعیت قهرمان سوپرکاپ و لیگ برتر شدیم و همچنین قبل از نوروز مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده را کسب کردیم.

و دربی، به استقلال باختین و نتونستین مراسم خوش حالی قهرمانی رو سریعتر بگیرین..

بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود / برانکو

استقلال قطعا تیم خوبیه. اونها مربی خوبی دارند و اخیرا پیشرفت زیادی کردن و خوب بازی می کنن. ولی در دربی ما اصلا خوب نبودیم. البته در نیمه دوم خیلی از استقلال بهتر بودیم، با وجودی که نباید این نمایش را عالی ترین نمایش فصل مون بدونیم، ولی نیمه اول حتما بدترین نمایش ما در طول فصل بود.

آقای برانکو مردم شما رو از جام جهانی 1998 در ذهن دارن. هنگامی که با آقای بلاژویچ روی نیمکت کرواسی حضور داشتید و حتی تونستین آلمان بزرگ رو شکست بدین. آقای بلاژویچ هر لحظه با اون کلاه سرباز فرانسوی روی نیمکت دیده میشد. خیلی ساله که مردم کشور عزیزمان ایران با اسم برانکو درگیر هستند. آیا ذهن و قلب شما هم درگیر کشور عزیزمان ایران هست. خودتون رو یه جوری ایرانی می دونید؟

اولین باری که فوتبال ایرانی ها را دیدم، تحت تاثیر قرار گرفتم. ما در ریه کا با کشور عزیزمان ایران یک بازی دوستانه داشتیم و بازی این تیم ما را تحت تاثیر قرار داد. من و آقای بلاژویچ انتظار نداشتیم کشور عزیزمان ایران بتونه در جام جهانی 98 کاری کنه، ولی اونها در یک گروه سخت با تیم های ملی آلمان، یوگسلاوی و امریکا هم گروه بودن و خیلی خوب هم بازی کردن. اون نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران خیلی عالی بود و کرواسی هم در اون دوران نسل فوتبال بسیار خوبی داشت. در دیدار دوستانه ما با ایران، ما باید بازی را می باختیم، ولی علی دایی ضربه پنالتیش را از دست داد و بازی مساوی تموم شد. ولی کشور عزیزمان ایران واقعا فوتبال خیلی خوبی را از خود نشون داد و من و آقای بلاژویچ واقعا از بازی این تیم شگفت زده شدیم.

به گزارش خبرورزشی، سرمربی تیم قهرمان کشور عزیزمان ایران آقای برانکو ایوانکوویچ که از وقت حضورش در پرسپولیس، روند صعودی قابل توجهی در این تیم طی کرده، پاسخگوی سو

سال 2006 شما کشور عزیزمان ایران رو خیلی راحت به جام جهانی بردین. یعنی سال 2002 که کمک آقای بلاژویچ بودین موفق نشدین به جام جهانی افزایش کنید ولی در سال 2006 که خودتون سرمربی کشور عزیزمان ایران شدین، تیم ملی کشور عزیزمان ایران رو راحت تر از چیزی که تصور میشد، به جام جهانی بردین و فکر کنم از اونجا همه چی جهت برانکو شروع شد..

بازی های مقدماتی جام جهانی کره و ژاپن شرایط مشکل داشت. ما همه تلاشمون را انجام دادیم، ولی در دیدار با بحرین یه نمایش خیلی بد داشتیم. در اون دیدار تصمیمات داوری هم جهت مسئله ایجاد کرد و نهایتا به جام جهانی 2006 افزایش نکردیم، ولی بعد از اون خودمون رو جهت مسابقه های آسیایی 2004 و مقدماتی جام جهانی 2006 آماده کردیم.

بدترین بازی امسال ما جلوی استقلال بود / برانکو

الان قرعه ما در 2018 تقریبا شبیه قرعه مون در سال 2006 هست. شما با پرتغال بازی کردید که الان باید باز باهاش بازی کنید، مراکش رو داریم. اون موقع مکزیک و آنگولا بودن و الان مراکش و اسپانیای قدرتمند هستن. به نظرتون کار کشور عزیزمان ایران الان از سال 2006 خیلی سخت تره؟

در سال 2006 تیم های آنگولا و مکزیک و پرتغال در گروه ما بودن. سرمربی اون دوره پرتغال فیلیپه اسکولاری بود که با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی شده است بود. پرتغال اون سال شاید عالی ترین نسل فوتبال تاریخ خود را داشت، بازیکنایی مثل دکو، رونالدو و فیگو و خیلی از بازیکنان بزرگ دیگه. اون ها جام جهانی را با آرزوهای بزرگ شروع کردن در حالی که می خواستن در این مسابقه ها به موفقیت برسند. ما دو بر صفر از پرتغال باختیم. گل اول یک ضربه شوت از فاصله 30 متری و از پشت محوطه جریمه بود و گل دوم رو هم از روی نقطه پنالتی خوردیم. برابر مکزیک 67 دقیقه عالی بازی کردیم. ولی به علت 2 اشتباه و تجربه کمتر سه بر یک شکست خوردیم.

خیلی هم کارتون سخت بود، چون علی کریمی و مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان مصدوم بودن. یه سری اختلافات بین علی دایی با بعضی از بازیکنا وجود داشت و فکر کنم در اون مقطع ذهن شما خیلی درگیر بود.

من قبلا بارها گفتم که در اون مقطع اتفاقاتی افتاد که من انتظار نداشتم. علی کریمی در دیدار دوستانه اول با کرواسی می تونست فقط سی دقیقه بِدوئه. کریمی نمی تونست مثل قبل بازی کنه و چون می دونست انتظارات زیادی ازش هست، عصبی شده است بود. ولی مصدومیتش خیلی سخت بود. کریمی می خواست در جام جهانی بازی کنه و نشون بده که چه بازیکنیه، ولی به خاطر این مصدومیت نتونست تو جام جهانی عملکرد درخشانی داشته باشه. ما از نظر مصدومیت ها پرسشها زیادی داشتیم. مهدوی کیا هم مسئله ضرب دیدگی داشت. علی دایی هم با خستگی کامل اومده بود و ما نمی تونستیم کارهای آماده سازی خودمون رو به شکل عادی انجام بدیم.

بازیکنا معترض بودن که آیا شما با علی دایی دوست و صمیمی هستین و بهش بازی میدین یا نه؟

خب از من انتظار می رفت به دایی بازی بدم، به خصوص در دیدار با مکزیک که بازی اولمون در گروه بود و بازیکنای حریف بلند قد نبودن و از دایی استفاده کردیم تا اون ها را سورپرایز کنیم. در دیدار با پرتغال با یک تیم سرعتی بازی می کردیم، که علی دایی در این دیدار به میدان نرفت ولی در مسابقه با آنگولا در ترکیب قرار گرفت. در دیدار با آنگولا وقت های زیادی رو از دست دادیم، البته نتونستیم این تیم را شکست بدیم، ولی به هر حال شما می دونید مسابقه های جام جهانی شرایط خاصی داره و هیچ تیمی در جام جهانی ضعیف نیست. در جام جهانی روسیه هم همه تیم ها خوب هستند.

به نظر شما توی روسیه امکان سورپرایز از سوی بعضی تیم ها هست؟ چون خیلی ها معتقدند که شاید جام جهانی روسیه جام متفاوتی باشه..

در جام جهانی قبلی در برزیل، کشور عزیزمان ایران نشون داد که برابر همه تیم ها می تونه خوب بازی کنه، کشور عزیزمان ایران در دیدار با نیجریه تیم برتر میدان بود و بازی صفر- صفر تموم شد، در دیدار با آرژانتین در آخرین دقیقه گل دریافت کرد و بازی را باخت. ولی در طول بازی موقعیت های خوبی داشت و کاملا اتفاقی شکست خورد. آرژانتین این دیدار رو به علت برتری اش بر کشور عزیزمان ایران نبرد و نمایش کشور عزیزمان ایران از این نظر اهمیت داره که می دونیم آرژانتین در تاریخ جام جهانی دو بار قهرمان و دو بار نایب قهرمان شده است و در همون سال هم به مسابقه نهایی راه پیدا کرد و در فینال نمایش بهتری نسبت به آلمان داشت. اگر کشور عزیزمان ایران دیدار با بوسنی هرزگوین را با پیروزی پشت سر می گذاشت، به مرحله بعد افزایش می کرد. کشور عزیزمان ایران در جام جهانی روسیه در گروه خیلی مشکل قرار گرفته، ولی به نظرم این عنوان مهمی نیست، کشور عزیزمان ایران نشون داده که تیم استواری هست، چون در دیدارهای دوستانه با تیم هایی چون شیلی و روسیه و سایر تیم های بزرگ و مدعی افزایش کرده به جام جهانی کارنامه خوبی داشته و جهت موفقیت کشور عزیزمان ایران فقط باید دید شرایط مسابقه های و شرایط تیم و بازیکنان تیم ملی کشور عزیزمان ایران در جام جهانی چه طوره.

خیلی از فوتبال دوستان کشور عزیزمان ایران الان خوشحالن، چون ما 3 مربی بزرگ در کشورمون داریم. برانکو ایوانکوویچ و آقای شفر در کلوب های پرسپولیس و استقلال هستن که خب مربی های بزرگی هستن و کارلوس کی روش هم سرمربی تیم ملی ایرانه، فکر کنم این مثلث سه مربی بزرگ می تونن خیلی به آینده فوتبال کشور عزیزمان ایران کمک کنن. ولی هر از چند گاهی یه سری کش و قوس ها و ناراحتی ها بین شما و کی روش بوده، این بحث ها تموم شده است یا فعلا در مورد آن سکوت شده..

فوتبال چیه؟ فوتبال یه پدیده حیرت انگیزه. سه کشور مختلف، سه باور متفاوت و سه فلسفه متفاوت در حالی که هر سه می تونن نتیجه بگیرن و این تفاوت فوتبال و سایر ورزش هاست. در حالی که فوتبال هر لحظه در حال پیشروی هست. مدارس فوتبال در آمریکای جنوبی، انگلستان و آلمان و مدارس اروپای غربی و همچنین ایتالیایی و روسی و کره ای سبک های فوتبال متفاوت دارند و البته عالی ترین تیم ملی در بین کشورها تبدیل به مدل و سبک فوتبال می شود، ولی این شاخصه و ذات فوتباله که سیستم های متفاوت در اون نتیجه می گیرن. من مشکلی با کی روش ندارم و فقط بعضی از عقایدش را قبول ندارم و این طبیعی هست. من علیه کی روش و تیم ملی حرفی نزدم، اون مربی تیم ملیه و در قبال تیمش مسئولیت داره و من مسئول تیم خودم هستم و این شاخصه فوتباله که که سبک های مختلفی در اون وجود داره و آیا من باید چیزی رو قبول کنم که به اون اعتقادی ندارم و با فلسفه فکری من در تضاده.

خب حرفشون منطقیه که در فوتبال نظرات و افکار مختلفی وجود داره. پرسپولیسی ها خیلی دلواپس آینده باشگاهشون هستن. زمزمه هایی است که بازیکنایی مثل فرشاد احمد زاده و کمال کامیابی نیا و از همه مهم تر محسن مسلمان تیم رو ترک کنن.. شما محسن مسلمان رو دیگه دوست ندارین؟

اول از همه هر کسی باید بدونه که من یه عنوان سرمربی و هیچ یک از همکارانم امکان نداره از شاگردمون متنفر باشیم و این فقط یک سری حرف هایی است که می زنند. یک مربی به آسانی متوجه میشود که کدوم بازیکن می خواد واقعا کار کنه و به تیمش کمک کنه، در خدمت تیمش باشه و با تمام وجود یخشی از تیمش باشه. فهمیدن این عنوان خیلی راحته. اگر من از وحید یا فرشاد به جای محسن استفاده می کنم دلیلش اینه که اونها در این پست بهتر بازی می کنند، به همین سادگی. من با هیچ بازیکنی مسئله شخصی ندارم و فقط کاری که درست است رو انجام میدم.

آخه یه دفعه نیمکت نشین شد.

مسلمان هم مثل بازیکنای دیگه هست. شما به گرت بیل در رئال مادرید نگاه کنید که قیمت او یکصد میلیون یورو ست ولی روی نیمکت می نشینه. این ویژکی تیم های بزرگه و شما منظور من رو متوجه میشید. همان طور که رئال یک تیم قدرتمند در اسپانیا و اروپا هست، پرسپولیس هم در کشور عزیزمان ایران و آسیا تیم بزرگی به شمار میره و بنابراین ممکنه بازیکنای بزرگی روی نیمکت بنشینن و این در تمام دنیا وجود داره و عادیه، به عنوان نمونه بیل گران ترین بازیکن رئاله ولی روی نیمکت میشینه و هیچ کس اعتراض نمی کنه که آیا روی نیمکت است چون مربی ایسکو، مودریچ، کروس یا بنزما رو ترجیح میده.

اگر بازیکنان بخوان کلوب رو ترک کنن، شما بهشون اجازه میدین؟

قراردادِ تیم به تازگی تمام شده است و اون یه بازیکن حرفه ایه و خودش باید در مورد خودش تصمیم بگیره… این وظیفه هر بازیکنیه که تشخیص بده چه تصمیمی جهت خانواده و زندگی آینده اش بهتره. بعضی از مواقع تصمیمی که می گیرن به نفع اونهاست و گاهی هم به ضررشون.

و به نظر شما تصمیم درست کدومه…

بستگی به بازیکن و خواسته هاش داره. در تیم شما یازده بازیکن دارین که راضی هستن، در حالی که دو، سه یا چهار بازیکن نه کاملا راضی و نه ناراضی هستن و بقیه چون بازی نمی کنن، ناراضی هستن. ولی بازیکنانی که روی نیمکت قرار می گیرن، باید به من نشون بدن که تصمیم من اشتباه بوده، نه این که ثابت کنن تصمیم من در کنار گذاشتنشان درست بوده! اون ها باید تلاش کنن و در تمرینات خودشون رو نشون بدن و مربی با زیر نظر گرفتن تمرینات و شرایط بازیکنان در تمرین تصمیم نهایی رو می گیره.

بریم سر بحث کرواسی، این تیم در جام جهانی است و شما رابطه بسیار خوبی با ستاره های تیم ملی کرواسی دارین و همه عکسای شما رو در کنار مودریچ قبل از بازی با رئال مادرید دیدن. نظرتون چیه؟ کرواسی می تونه تو جام جهانی موفق شه؟

تیم ملی کرواسی بازیکنان بسیار خوبی داره. و بازیکناش مثل مودریچ و کوواچیچ در رئال مادرید؛ راکیتیچ بارسلونا، مانژوکیچ در یوونتوس، لاورن در لیورپول، پرشیچ اینترمیلان ایتالیا و کالینیچ میلان. همه در عالی ترین کلوب های دنیا بازی می کنن. ما بازیکنای خلی عالی داریم که پنج شش ساله دارند با هم بازی می کنن و هماهنگ هستن و این بازیکنا می دونن که این آخرین شانس اون ها جهت نشان دادن خودشون در عرصه جهانیه. اونا در عرصه باشگاهی به همه چیز رسیده ان. به عنوان نمونه مانژوکیچ 21 عنوان قهرمانی باشگاهی مشمول بر پنج جام قهرمانی لیگی رو در کارنامه اش داره. یعنی اونا در عرصه باشگاهی به همه دستاوردهای ممکن رسیده ان و حالا باید در رده ملی کاری انجام دهند و من خوشبینی زیادی به تیم ملی کرواسی دارم.

و تیم مورد علاقه شما در جام جهانی کدوم تیمه؟ البته به غیر از کرواسی..

این روزها شما مثل گذشته در عرصه ملی تیم خیلی بزرگی رو نمی بینین. البته تیم های خوب داریم ولی عالی نیستن. از نظر من آرژانتین یکی از تیم های بزرگ جام جهانیه. برزیل بعد از جام جهانیِ فاجعه آمیز قبلی خود، پیشرفت کرده و خیلی بهتر از دوره گذشته هست. ولی از نظر من آرژانتین مدعی بزرگیه و راجع به آلمان هم فکر می کنم تا مرحله نیمه نهایی اوج میره و نه بیشتر. البته آلمان هم تیم خطرناکیه. گری لینه کر در مورد آلمانی ها میگه همه تیم ها در مسابقه های شرکت کرده و بازی می کنن ولی تیمی که در نهایت می بره آلمان هست.

با این که ما هر لحظه افراد کروات برجسته ای در کشور عزیزمان ایران داشتیم، ولی چه اتفاقی افتاده که الان مردم کشور عزیزمان ایران کم به کرواسی سفر می کنن و مردم کرواسی هم زیاد کشور عزیزمان ایران نمیان.

من قبل از نوروز ایرانی ها زیادی رو دیدم که جهت دیدن کرواسی به این کشور اومدن. کرواسی کشوریه که در وسط اروپا واقع شده است و یکی از زیباترین کشورهای جهانه که فرهنگ ها و سنت های متنوعی داره و خانواده های کروات خیلی شبیه خانواده های ایرانی هستن و من شنیدم که ایرانی هایی که به کرواسی سفر کردن از دیدن کشور ما خیلی تحت تاثیر قرار گرفتن. کرواسی 1000 جزیره با سواحل بسیار قشنگ داره و شهرهای با قدمت زیادی در این کشور هستن که به دوران رم باستان تعلق دارن. و البته شهر من واراژدین طبق یک باور رسمی ده برابر شهرهای دیگه کرواسی زیباست و این رو من نمیگم این باور عمومی است که واراژدین به خاطر گل های قشنگ و دوچرخه سواری و تمیزی اش، عالی ترین شهر کرواسی است.

آقای رادوشویچ می گفت زبان کرواسی خیلی سخته، واقعا سخته؟

زبان کروات به زبان ایرانی ها نزدیکه. ما در کشور عزیزمان ایران هم فرهنگ های متفاوت با لهجه های متنوع داریم. هنگامی که شما به شهر اسپلیتِ کرواسی وارد میشید، لغت های زیادی رو می بینید، که بین زبان ایتالیایی و کروات هستند. چون اشخاص برجسته ایتالیایی و فرانسوی زیاد به شهر اسپلیت سفر کرده اند . شاید شما نمی دونید جزیره کورتوآ به وسیله مارکو پولو کشف شد.

غذای ایرانی مورد علاقه شما چیه؟

غذای ایرانی عالی هست. تمام غذاهای کشور عزیزمان ایران عالی هستند و اگر من بخواهم واقعا غذای ایرانی بخورم، چاق میشم! به خصوص غذاهای محلی کشور عزیزمان ایران خیلی خوشمزه هستن، من در کشور عزیزمان ایران وقت زیادی جهت سرگرمی ندارم و تنها کارهایی که به اون می پردازم، آمادگی جهت فوتبال و خوندن بعضی از کتابا و نگاه کردن مسابقاته و این کارهاییه که من در کشور عزیزمان ایران انجام میدم.

الان کسی که میاد کشور عزیزمان ایران ما بهش میگیم، قیمه، قرمه سبزی و چلو کباب غذاهای خوشمزه هستن. غذای معروف کروات ها چیه، هنگامی که کسی میاد کرواسی چه غذایی بهش پیشنهاد میشه؟

ما مثل ایرانی ها غذاهای متنوعی داریم، به عنوان نمونه غذایی در کرواسی است که شبیه کباب ایرانیه. این غذا از بوسنی هرزگوین اومده و خیلی مشهوره. ما انواع متفاوت کباب رو داریم و همچنین غذاهای آلمانی و استرالیایی و فرانسوی و لهستانی با طعم ها و مزه های مختلف.

از مردم کرواسی یا خانواده خودتون جهت حضور در کشور عزیزمان ایران دعوت می کنین؟

همسر و دختر و پسر من در کشور عزیزمان ایران زندگی کردن و هیچ چیز بدی در این کشور ندیدن و خیلی از کشور عزیزمان ایران لذت بردن. ولی متاسفانه همسر من کار می کنه و یه وکیل است و دختر و پسر من در مرکز ورزشی متعلق به من کار می کنن و تنها می تونن هفت روز از تعطیلات استفاده کنن. ولی اونا شهرهایی مثل اصفهان و شیراز و پایتخت کشور عزیزمان ایران رو دیدن و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتن و واقعا هم دیدن این شهرها خیلی جذابه و خانواده من به خصوص از اصفهان خیلی لذت بردن.

اگر بخوایم آقای کی روش رو دعوت کنیم، شما هم تشریف میارید؟

اول از همه آقای کی روش فعلا کشور عزیزمان ایران نیستند که بخوان تو همچین مصاحبه ای شرکت کنند، ضمنا من نمیخوام ایشون رو اذیت کنم و ترجیح میدم که از مردم پرتغال دعوت کنم تا بیان به کشور عزیزمان ایران جهت دیدن کشوری قشنگ با مردمی مهربان و تاریخی بزرگ.

بسیار عالی، بسیار از آقای برانکو متشکریم، ایشون خیلی دوست داشتنی هستن. ایشالله که فصل بعد هم در کنار پرسپولیس هستن. براشون آرزوی سلامتی و موفقیت داریم و از این که دعوت ما رو پذیرفتن ازشون خیلی ممنونیم.

خسته نباشید و سپاسگزارم.

واژه های کلیدی: ایران | نیمکت | ایرانی | برانکو | ایرانی | فوتبال | کرواسی | جام جهانی | جام جهانی | تیم ملی ایران | برانکو ایوانکوویچ

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه